MSK-Slovácko

03.10.2014 09:20


Zápas se Slováckem skončil pro náš tým vysokou prohrou.Konstatování,že soupeř byl lepší,bez toho,abychom se zamysleli nad možnostmi kde lze naši hru zlepšit je špatné.Někdo by mohl namítnout,že Slovácko má větší počet talentovaných hráčů.Nevím,jak daleko je toto tvrzení od pravdy,avšak i toto konstatování považuji za zcestné.Podle výzkumů a zkušeností významných trenérů i mojí bezvýznamné osoby tvrdím,že talent jsou pouhá 4% z výkonu hráče.Zbývajících 96 % je usilovná práce.Nejen sportovce,který musí mít chuť a odvahu začít na sobě tvrdě pracovat,ale i ze strany vedoucích a trenérů,kteří se musejí sami řádně připravit,aby svoje zkušenosti byli schopni předat svěřenému sportovci.K tomu nelze počítat jen tvrdý dril,ale i morální,mentální odolnost sportovce,když se mu nedaří nejlépe,aby se dokázal koncentrovat na svůj výkon a tzv. se nepoložil.Což se mnohým našim hráčům,vystavených tlaku a srovnání s lepším týmem stalo.Ti pak v tomto rozpoložení pak kupili chyby, i elementární,jednu na druhou.Pokud chceme náš tým společně,jak funkcionáři,trenéři,hráči i rodiče posunout dál,pak si musíme vzít ze zápasů s lepším soupeřem ponaučení,které začne kritickým pohledem především na svoji práci a zapřemýšlením a dodatečným sebevzděláváním každého z nás.Pak hledejme společně cestu kterou zlepšit celkový dojem ze hry.Osobně dlouhodobě poukazuji na nedostatečnou fyzickou připravenost našich hráčů.Chceteli,nestíhají běhat.Toto je základ, od kterého se další odvíjí.Pokud je hráč po několika minutách zápasu unaven,pak po něm těžko můžeme chtít,aby předváděl skvělé kličky či přihrávky a pod.,když většinu svojí energie spotřebovává jen na svůj pohyb.Pak po něm chtějme ještě aby vše pozoroval,koncetroval se na hru,rychleji reagoval atd.Pokud hráčův kardiovaskulární systém není schopen pracovat po celou dobu zápasu  na uspokojivých hodnotách,těžko se výkon celého týmu zvedne.Připravenost hráče pracovat v aerobním i anaerobním režimu se dá ovšem dobře natrénovat.Ale to už se vracím k tomu co jsem již napsal.Především musí hráč sám chtít,a pak i jeho trenér mu musí ukázat cestu jak se zlepšit.Hovořím rovněž i ze své zkušenosti,kdy jsem pracoval jako trenér,avšak zároveň jsem byl i svěřencem špičkových trenérů,kteří mi nedarovali nic zadarmo.Velmi dobře si vzpomínám na jejich slova." Milan,ked ty to budeš robiť zle,všeci tvoji žiaci to budú robiť zle.Toto je tvoja odpovednosť voči sportovcom,ktoré máš učiť".
Jsem dalek,komukoli nutit své názory,které nemusí být vždy správné,ale stojím si za tím co říkám a nesu na trh za to svoji kůži.Jak se říká v jedné písni.Radši budu za blbce,ale budu svůj.Tyto řádky proto berte prosím jen jako podnět k tomu,aby se každý zamyslel nad sebou samotným,a rovněž přinesl svoji kůži na trh se svým názorem.Naším společným cílem pak musí být zkvalitnění hry našeho týmu.Jakou cestou se vydáme,záleží především na trenérech a hráčích.

milans13

Dovětek.Po uveřejnění tohoto článku,jsem měl telefonát,kde mi bylo řečeno,že si mnozí rodiče na tento můj názor stěžují.Škoda,že nenajdou tito rodiče odvahu se se mnou pustit do debaty,co je v článku špatně,ale volí cestu jinou.Kritizovat ale sám nenavrhovat nějaké řešení? Také prý článek vyznívá ,že háži vinu na trenéry.Není tomu tak! Pokud lze hovořit o vině,tak každého,kdo je v týmu nějak angažován.Ale já debatu o něčí vině větší či menší odmítám,neboť tak můj článek myšlen nebyl a není! Můj článek je myšlen tak,a to se opakuji,najít cestu ke zlepšení celkového dojmu z týmu.